Les signatures forum sont temporairement désactivées.
Se connecter pour répondre

Césarienne élective avant 39 semaines et issues

Auteur Message

Anonyme

Inscrit le :
28 août 2007

Posté le: 22 février 2008 15:14:16 EST  
Intéressant
http://www.medscape.com/viewarticle/569669

revenir en haut

Anonyme

Inscrit le :
28 août 2007

Posté le: 29 février 2008 18:17:55 EST  
un médecin va la faire avant 39 semaines surtout s'il y a un risque majeur à ce que le travail se déclanche par lui-même.

Justement, quel est le problème d'entrer en travail naturellement? On accouche quand même pas comme un pet!!! Tout le monde a le temps de se préparer! Certaines femmes entrent en travail avant leur césarienne prévue et tout va bien! J'aimerais bien qu'on m'explique...

revenir en haut

lyny

Inscrit le :
17 mai 2006

Posté le: 29 février 2008 15:39:54 EST  
C'est qu'il y a quand même une différence entre une césarienne pour raison médicale et une césarienne fait pour éviter les douleurs de l'accouchement (ce qui n'est pas permis normalement ici, mais qui l'est aux USA).

Généralement , ici une césarienne doit avoir lieu si les risques pendant l'accouchement naturel sont plus élevés que pendant la césarienne. Ou bien sur s'il y a eu césarienne avant, mais encore là, un médecin va la faire avant 39 semaines surtout s'il y a un risque majeur à ce que le travail se déclanche par lui-même.

revenir en haut

Jasmine2

Inscrit le :
12 sept. 2007

Posté le: 29 février 2008 14:07:17 EST  
Mon dieu, c'est pas trop encourageant ce texte-là! Surprised Ma césarienne est prévue entre 37 5/7 et 38 sem. SI tout va bien.. sinon, c'est avant...

revenir en haut

Takhisis

Inscrit le :
02 mai 2006

Posté le: 24 février 2008 21:24:59 EST  
J'ai eue une césarienne programmé à 38Sa pile pour raison médicale (j'étais rendue sur les empracet aux 4 heures) et les médecins ont préférer faire ma césarienne plutôt que d'exposer bébé trop longtemps aux narcotiques.

Mon fils s'en est très bien tirer, aucun effet indésirable de la césarienne si ce n'est des petits trucs habituels...

Je te dirais de ne pas t'en faire, les risques sont plus élever oui mais ils restent quand même minime.

Pourquoi il te la font aussi tôt par contre?

revenir en haut

Aristiana

Inscrit le :
21 juil. 2006

Posté le: 24 février 2008 19:16:54 EST  
Pourquoi est-ce qu'ils font la césarienne aussi tôt?

revenir en haut

Somine

Inscrit le :
19 juil. 2006

Posté le: 23 février 2008 10:22:35 EST  
Merci pour l'info!
Ce sera mon cas, ma césarienne est à 38 semaines et 2 jours.... La dernière était à 42 semaines et tout avait bien été..
¨ca m'inquiète un peu j'espère que tout ira bien.

Somine

revenir en haut

Doucemaman :)

Inscrit le :
02 déc. 2004

Posté le: 23 février 2008 09:29:35 EST  
Elective Cesarean Delivery Before 39 Weeks Affects Outcome


Laura Beil
Information from Industry
For your hormone therapy patients.

Hormone therapy options that are approved as safe and effective.

Read more.



February 4, 2008 (Dallas) — In a finding with implications for elective cesarean delivery, a large study has found that babies born at term but before 39 weeks may suffer more complications than infants delivered later.

Although the American College of Obstetricians and Gynecologists has long recommended that elective delivery not occur before 39 weeks, many infants are delivered earlier without a clear indication to do so. Yet, until now physicians have had few data that examine whether infants born at 37 and 38 weeks fare more poorly than infants born later.

During the Society for Maternal-Fetal Medicine 28th Annual Meeting here, researchers presented the largest study so far looking at the outcomes of infants considered to be delivered at term, but still slightly early. The new data indicate that the extra time can matter to a fetus, even if the difference is only days.

The study involved 12,821 births, all of which were delivered by prelabor elective cesarean at 37 weeks or more. The women, who had an average maternal age of 30 years, were enrolled in 19 centers around the country between 1999 and 2002 as part of the Maternal Fetal Medicine Units registry, sponsored by the National Institutes of Health. The women in the study had all undergone at least 1 prior cesarean and carried singleton pregnancies without malformations. Women were excluded from the study if they had a documented indication for delivery before 39 weeks.

Most births occurred at 39 or fewer weeks. A total of 36% of deliveries occurred before 39 weeks, half occurred at 39 weeks exactly, and less than 5% occurred at more than 40 weeks.

Researchers also noted that 42% of women with private insurance delivered before 39 weeks compared with 29% of those without private insurance.

Compared with infants born at 39 weeks, those born at 37 weeks had 2- to 4-fold risk for complications, said Alan Tita, MD, MPH, PHD, from the University of Alabama at Birmingham School of Medicine. Infants born at 38 weeks had 1.5 to 2 times the risk for complications. Outcome measures included a list of 7 parameters, including respiratory distress syndrome, neonatal intensive care unit admission, sepsis, or hospitalization for more than 5 days.

Even infants born within 3 days of the 39-week threshold had higher morbidity, Dr. Tita said during the meeting.

The results suggest that "it is appropriate to encourage women to wait until 39 weeks for an elective cesarean," Brian Mercer, MD, from the MetroHealth Medical Center at Case Western Reserve University in Cleveland, Ohio, told Medscape Ob/Gyn & Women's Health. Dr. Mercer was a study author and program chair of the meeting. The data should provide guidance to clinicians trying to plan the timing of an elective cesarean, he said.

"More and more data are coming out that seem to indicate an impact" of performing a cesarean delivery before 39 weeks, said Susan Ramin, MD, from the University of Texas Health Science Center at Houston, and the session moderator. When considering an elective delivery any time before that mark, she said, "you've got to stop and think."

The study was supported by the National Institutes of Health. Dr. Tita, Dr. Mercer, and Dr. Ramin have disclosed no relevant financial relationships.

Society for Maternal-Fetal Medicine 28th Annual Meeting: Abstract 86. Presented February 2, 2008.

revenir en haut

Colibi

Inscrit le :
11 sept. 2007

Posté le: 22 février 2008 23:16:41 EST  
GACDNRJ : faut se logger...

Tu peux nous faire un copier coller?

revenir en haut

Somine

Inscrit le :
19 juil. 2006

Posté le: 22 février 2008 22:12:41 EST  
le lien ne fonctionne pas

revenir en haut

Se connecter pour répondre